ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΧΕΔΙΟΥ
Οι Συμπράξεις Μικρής Κλίμακας είναι σχέδια συνεργασίας οργανισμών (σχολείων) από διαφορετικές χώρες, πάνω σε θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος. Βασικά χαρακτηριστικά της δράσης, συγκριτικά με τις μεγάλες Συμπράξεις Συνεργασίας είναι:
Μικρότερες επιχορηγήσεις
Μικρότερη διάρκεια σχεδίων
Απλούστερες διοικητικές απαιτήσεις
Ευέλικτες μορφές δραστηριοτήτων
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΣ
Τίτλος: «Seeds of Change» «Οι σπόροι της αλλαγής»
Συμμετέχοντες οργανισμοί:
Osnovna šola Kungota (Δημοτικό Σχολείο Kungota). Το σχολείο βρίσκεται στην Κούνγκοτα (στο βορειοανατολικό τμήμα της Σλοβενίας), κοντά στα σύνορα με την Αυστρία. (Συντονιστικό Σχολείο προγράμματος)
Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych w Godzianowie. Το σχολείο βρίσκεται στο Godzianów, ένα χωριό στην κεντρική Πολωνία.
Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Szówsku. Το σχολείο βρίσκεται στο μικρό χωριό Szówsko, στη νοτιοανατολική Πολωνία.
Δημοτικό Σχολείο Ασίνου
Χρονική Διάρκεια Σχεδίου: 20 μήνες. (01/01/2024 – 31/08/2025)
Ποσό Επιχορήγησης Σχεδίου: 60000 ευρώ
Προτεραιότητες και Θέματα:
Περιβάλλον και κλιματική αλλαγή
Νέες μέθοδοι και προσεγγίσεις μάθησης και διδασκαλίας
Στο έργο θα εμπλακούν περίπου 700 μαθητές ηλικίας 9-15 ετών από την Πολωνία, τη Σλοβενία και την Κύπρο, καθώς και τουλάχιστον 25 εκπαιδευτικοί από τις χώρες αυτές.
ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ – ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Ο βασικός στόχος είναι να αυξηθεί η κινητοποίηση και η γνώση περίπου 700 μαθητών ηλικίας 9 έως 15 ετών από την Πολωνία, την Κύπρο και τη Σλοβενία στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής, προκειμένου να την αντιμετωπίζουν πιο εύκολα και αποτελεσματικά και να γίνουν πιο ενεργοί πολίτες.
Το έργο που θα αναπτύξουμε από κοινού στη διεθνή κοινότητα θα αναγνωρίσει τις αναπόφευκτες προκλήσεις της ζωής στον τοπικό μας χώρο και θα τονίσει την εφαρμογή του νέου Πλαισίου Εκπαίδευσης και Κατάρτισης για την Αειφορία, ενισχύοντας τις ικανότητες των εκπαιδευτικών και των νέων για να δράσουν στον τοπικό επίπεδο. Το έργο αυτό έχει ως στόχο να εξοπλίσει τους συμμετέχοντες με τις δεξιότητες και τις γνώσεις που απαιτούνται για να λάβουν μέτρα σχετικά με την κλιματική αλλαγή και να προωθήσει τη διεθνή συνεργασία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ συμμετεχόντων από διάφορες χώρες, προάγοντας έτσι ένα αίσθημα κοινής ευθύνης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Με την προσέγγιση του "χειροποίητου" μαθήματος και παρατήρησης της κλιματικής αλλαγής στο τοπικό περιβάλλον τους, οι μαθητές θα είναι σε θέση να αναλύουν και να αξιολογούν πραγματικά δεδομένα, μαθαίνοντας να συνάγουν συμπεράσματα που υποστηρίζονται από επιχειρήματα και γεγονότα που έχουν συλλεχθεί μέσω προσεκτικής παρατήρησης ή συλλογής δεδομένων στο πεδίο.
Οι στόχοι είναι σαφείς, συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι και καλά καθορισμένοι: αύξηση της συμμετοχής και της κινητοποίησης των μαθητών στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων σχετικά με την κλιματική αλλαγή και βελτίωση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών, καθώς και η ανάγκη για πιο αποτελεσματική πολιτική συμμετοχή και συμμετοχή. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της οργάνωσης 3 εκδρομών παρατήρησης της κλιματικής αλλαγής, 4 εργαστηρίων και στρογγυλών τραπεζιών, 4 χρονοκαψουλών, 3 ντοκιμαντέρ βίντεο, δημιουργίας τουλάχιστον 3 αισθητηριακών κήπων και σύνταξης έρευνας σχετικά με τη μεταβολή της εγγενούς κίνησης, γνώσης και δεξιοτήτων των συμμετεχόντων. Θα προστεθούν αξιολογημένα διδακτικά υλικά για τους εκπαιδευτικούς.
Το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να γίνει μελέτη περίπτωσης για την εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη και ένα σημαντικό στοιχείο των πρωτοβουλιών του σχολείου. Με αυτόν τον τρόπο, θα υλοποιήσουμε τους τομείς, τις ικανότητες και τις περιγραφές του πλαισίου GreenComp (Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ικανοτήτων για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη).